2025年9月(令和7年9月)

  • シェアする
  • ポスト
  • noteで書く
  • LINEで送る

2025年9月(令和7年9月)採録論文

◇日下部完、池松香、坂本大介、小野哲雄:BodSockets:スマホソケット型インタフェースを用いたスマートフォンの背面領域を活用した操作手法の提案

◇冨山翔司、山下佳威、鈴木雅大、落合桂一、松尾豊:大規模画像言語モデルにおける事実性バイアスの体系的な分析

◇Kan Torii, Shintaro Fukushima, Toshihiro Tanizawa, Masao Yamanaka: Mobility in High-Dimensional Space with Visualization of Massive Data

◇Jun Munemori: Modified Brain Model Hyper Communication Mechanism and Prototype Based on It with Emphasis on the Three-layered Structure of the Receiver

◇Chao Yang, Zhujun Zhang: 1-PushingMachine is PSPACE-complete

◇Kokichi Sugihara: Anomalous Mirror Reflections Created by Symmetries and Their Application to Paper Crafts of Impossible Objects

◇Hiromi Oginuma, Masato Shinoda: Shrinking Circular Nim

◇Tetsuo Asano, Shin-Ichi Nakano: Transportation Problem on a Tree Using Two-way Trips

◇Khyodeno Mozhui, Kanduru Venkata Krishna: An Upper Bound for the Permutation-Representation Number of Bipartite Graphs

◇Intan Sherlin, Edy Tri Baskoro, Suhadi Wido Saputro, Finny Oktariani: On the Ramsey Numbers for Trees versus Fans

◇Remiko Iida: The POC Orientation Number on Vertex Weighted Spiders

◇Hiroshi Eto, Hironori Kiya, Hirotaka Ono: Hardness Results on Generalized Puyo Puyo

◇Kyohei Sangodo, Katsuhisa Yamanaka, Takashi Hirayama: Mystery Tower is Computationally Hard

◇Ratinan Boonklurb, Pinkaew Siriwong: Number of Fixed Points of k-Almost and k-Nearly Quadratic Digraphs Associated with x2 ≡ y±k(mod p) where k ∈ {1, 2, 3} and p is an Odd Prime

◇Robert Daniel Barish, Tetsuo Shibuya: Sokoban-style PushPush games with unique solutions

◇Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Markus Hecher, Rebecca Lin, Victor Luo, Chie Nara: Continuous Flattening and Reversing of Convex Polyhedral Linkages

◇Lily Chung, Erik D. Demaine, Jenny Diomidova, Tonan Kamata, Jayson Lynch, Ryuhei Uehara, Hanyu Alice Zhang: All Polyhedral Manifolds are Connected by a 2-Step Refolding

◇Anthony L. Cueno, Agnes D. Garciano, Reginaldo M. Marcelo: Multiset Dimension of Cayley Digraphs of Abelian Groups

◇Yuma Dose, Shuichiro Haruta, Yihong Zhang, Takahiro Hara: HGCL: A Hypergraph Contrastive Learning Framework with Graph Structure Learning for Recommendation

◇橋本俊甫、田中俊昭、栗原淳:クライアントの行動に基づくビザンチン耐性のある連合学習の監視メカニズム

◇矢口悠月、間邊哲也:Wi-Fi RTT Laterationにおける多階層屋内測位に向けた性能評価

◇Kazuya Matsuo, Yoko Ishii, Atsushi Otsuka, Ryo Ishii, Hiroaki Sugiyama, Masahiro Mizukami, Tsunehiro Arimoto, Narichika Nomoto, Yoshihide Sato, Tetsuya Yamaguchi: Impression Change Prediction Method Based on Speakers' Personalities in Speed Dating Dialogue Simulations

◇Rin Miyachi, Konan Nagashima, Taiichi Saito: Investigation and Countermeasures for TOCTOU Race Condition Vulnerabilities in WordPress Plugins with Execution Limits

◇小寺健太、藤田真浩、堀込光、高橋碧斗、金岡晃:開発者インタビューに基づく高機能暗号ライブラリ開発時の考慮事項の抽出

◇岡本学:ポイント獲得式マルチサインオン方式の提案

◇掛下哲郎、秋葉倭翔、原田シュウ、高崎光浩:個人情報保護と学習データ分析を両立する合意形成モデルの構築に向けた仮想実験プラットフォーム

◇川名のん、長沼健、大島敬志、吉野雅之:Deepfakeを用いたeKYCに対するなりすまし攻撃と検知手法,およびリスク評価の検討

◇膳場百合子、佐古和恵、小川亮、深見嘉明、加藤綾子、渡邉健、水野重弦:マイナンバーカードの使用に伴う不安を低減する選択的開示技術

◇畠山渉、髙岩拓海、梶原聖矢、原田竜之介、佐藤靖治、山本匠、山中忠和、大木哲史、西垣正勝:チャルディーニの法則を用いた標的型メールがAIに及ぼす影響に関する調査

◇友金蓮、駒野雄一:心理的ストレスが戦術の選択と結果に与える影響:サッカーPK戦における戦術選択と結果からの考察

◇丸橋伸也、黄敬滔、村岡拓実、矢野智彦:肉声と録音音声の重畳音に対する録音音声検知システムの潜在的脅威

◇原亨、長谷川彩子、Jack Jamieson、秋山満昭:プライバシーポリシーにおける情報提示方式の実態調査およびユーザ認識の調査

◇野田楓稀、高野知佐、稲村勝樹:SoK: 学校現場向けのリテラシーの差違に依存しないFIDO認証システムの提案

◇Osamu Saisho, Takayuki Miura, Kazuki Iwahana, Masanobu Kii, Rina Okada: Active Synthetic Data Generation with Joint Consideration of Differential Privacy and Labeling Efficiency

◇Lachlan Moore, Tasuya Mori, Ayako A. Hasegawa: Negative Aspects of Social Triggers for Security and Privacy: Chains of Risky User Behaviors

◇Atsushi Kanda, Masaki Hashimoto, Takao Okubo: An Analysis of TLS Parameter Variation in Malware C2 Communication

◇堀込光、藤田真浩、菊池浩明:差分プライバシにおいてシャッフルはポイズニング攻撃に有効か?

◇榎本聖成、芝田翔、松田一太、楊帆、佐野絢音、澤谷雪子、磯原隆将、大木哲史、西垣正勝:「推し」との疑似体験を報酬とした情報セキュリティ意識の促進

◇Hiroki Kuzuno, Toshihiro Yamauchi: Identification of Privilege Escalation Attack Using Kernel Monitoring Mechanism

◇Mei Suzuki, Ryo Iijima, Kazuki Nomoto, Tetsushi Ohki, Tatsuya Mori: PinchKey: A Highly Accurate and Usable Behavioral Biometric Authentication Method for VR Users

◇小野龍一、馬場哲晃:物体振動とLED照射点滅を用いた実物体への視覚効果適用システム: Tangible VFX

◇家山剣、塚田浩二:小型ロボットとテクスチャの組み合わせによる情報提示の探索

◇田中克尚、河盛真大、井村誠孝:入力意志と入力対象の独立センシングによる高速入力デバイス

◇宮崎仁美、阪口紗季、栗原渉、韓旭、串山久美子:起立性調節障害患者を対象にした運動への意識向上のためのシリアスゲーム開発

◇福岡美結、小泉直也:2次元空中像における立体感と実在感提示のための動的照明手法

◇小川剣二郎、中村聡史:一視点固定型ライブ映像における映像・音響表現自動付与による音楽体験拡張

◇土井伸洋、栗原一貴:フラフープ型ゲームコントローラ“Connected Hoop” の提案

◇近藤芳信、柳田康幸:指を鋏に見立てる触覚提示デバイスの研究~切断対象の特性および提示刺激の検討~

◇日置竜輔、角康之:新聞記事データを用いたクロスワードパズルによる自発的学びへの効果

◇Takeshi Miura: Similarity-transformation Based Smooth Interpolation for Triangulated Irregular Network Map Deformation

◇丸山雅貴:高等学校「公共」の教科書における「メディア・リテラシー」および「情報リテラシー」が用いられる文脈に関する分類

  • シェアする
  • ポスト
  • noteで書く
  • LINEで送る